월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
조동사 >
Must/Have to
중등
|
1. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
A: ( ) I have to finish my homework now?
B:Yes, you must.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
2. (A), (B), (C)의 각 네모 안에서 문맥에 맞는 낱말로 가장 적절한 것은?
There are few people who do not react to music to some degree. The power of music is diverse and people respond in different ways. To some it is mainly an (A)[instinctive/inactive], exciting sound to which they dance or move their bodies. Other people listen for its message, or take an intellectual approach to its form and construction, (B)[appreciating/confusing] its formal patterns or originality. Above all, however, there can be hardly anyone who is not moved by some kind of music. Music (C)[covers/removes] the whole range of emotions: It can make us feel happy or sad, helpless or energetic, and some music is capable of overtaking the mind until it forgets all else. It works on the subconscious, creating or enhancing mood and unlocking deep memories.
(A) (B) (C)
① instinctive - appreciating - covers
② instinctive - confusing - removes
③ instinctive - appreciating - removes
④ inactive - appreciating - covers
⑤ inactive - confusing - removes
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거완료
중등
|
3. ( )안의 동사를 알맞게 바꾸시오.
She looked as if she (interest) in the music.
|
|
20
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
4. 밑줄 친 ⓐ와 ⓑ를 알맞은 형태로 고쳐 쓰시오.
The soccer game was very ⓐexcite.
I'm ⓑinterest in Korean history.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
5. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
Our teacher mentioned the exam shortly.
= Our teacher ( ) ( ) the exam shortly.
|
|
78
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
6. 다음 밑줄 친 부분 중 나머지 넷과 쓰임이 다른 것을 고르시오.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 형용사적 용법
중등
|
7. 문장에서 괄호안에 알맞은 것은?
Does she have a house ( ) ?
|
|
49
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거
중등
|
8. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Peter is thinking of buying a new record. Sally thinks the record is not good. She says, If I ( ) you, I ( ) it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
9. 다음 문장들의 문형을 쓰시오.
English has become my favorite subject.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 That
중등
|
10. 다음 글의 빈칸에 공통으로 들어갈 알맞은 말을 고르시오.
Guus Hiddink coached the Korean soccer team in 2002. He is the hero ( ) achieved a great success at 2002 World Cup. It was an exciting festival ( ) made all Koreans laugh and cry with happiness.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
5형식 문장
중등
|
11. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 못한 것을 고르시오.
People say that dodo birds looked funny. They made people laughing. But now, we can never see one. So we will never know.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
12. 다음 ( ) 안의 단어 중 옳은 것을 고르시오.
I lost the watch which he ( has given / had given ) me.
|
|
30
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
일반동사
중등
|
13. 다음 밑줄 친 부분의 쓰임이 어색한 것은?
Last Friday we ① went shopping together.
We ② saw so many good things, but we
③ don't have much money then. So we
④ didn't ⑤ buy anything.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
위치/방향의 전치사
중등
|
14. 각 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
There is a big bridge ( ) the river.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
고등
|
15. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Besides astronomy, another passion of (A) me/mine is open debate. Make that intelligent, logical, civil, open debate. (B) Not only I have/Not only do I have strong opinions about various topics but I also love to debate just for the sake of debating. Some people often tell me this habit is a waste of time, saying "why do you debate if you're not seeking the absolute truth?". But I think of it as a training or learning exercise. You get to see how (C) other/another people form and frame their thoughts and arguments. It can help strengthen your methods and reveal any weaknesses in your logic. It helps to prepare you for when you actually do debate for the "absolute truth".
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
16. 다음 문장에서 틀린 부분은?
His grandmother ①died ②on the day ③which he ④arrived ⑤home.
|
|
23
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
17. 다음 문장의 빈칸에 알맞은 전치사를 쓰시오.
I work ( ) Monday to Friday.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
위치/방향의 전치사
중등
|
18. 다음 빈칸에 들어갈 알맞은 말을 고르시오.
There’s a fire station ( ) to the school. You can find it easily.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Can/Could
중등
|
19. 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
|
|
53
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
20. 다음 글의 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
고등
|
21. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
A house built of brick lasts longer than (one/it) built of wood.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
22. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
He is known ( ) a doctor.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
부가 의문문
중등
|
23. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Inho:You like bulgogi, don't you?
Susan: ( ) It's delicious.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Must/Have to
중등
|
24. 다음 글을 밑줄친 부분에 유의하여 해석하시오.
|
|
28
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
25. 다음은 무엇에 관한 글인가?
The earth is in danger. turn on the TV, and you see picture of dead fish the earth is getting too hot. Listen to the radio, and you hear our cities are dying from dirty air.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
26. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것을 고르시오.
There is healing power in flowers-and in trees, fresh air, and sweet-smelling soil. Just walking through a garden or, for that matter, seeing one out your window, can lower blood pressure, reduce stress, and ease pain. Get out there and start digging, and the benefits multiply. While it may be basic and even old-fashioned, using gardening as a health care tool is blossoming. New or remodeled hospitals and nursing homes increasingly come equipped with healing gardens where patients and staff can get away from barren, indoor surroundings. Many also offer patients a chance to get their hands dirty and their minds engaged in caring for plants.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
동사의 시제
중등
|
27. 밑줄 친 동사를 변형하여 빈 곳에 써넣으시오.
I don't know when they come back home. [미래형으로]
|
|
40
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
과거완료
고등
|
28. 밑줄 친 부분을 고치시오.
Robert was going steady with Susan and was thinking of marrying her. He wanted to know what kinds of girls her sisters were, what her father was like, and how long did her mother die.
|
|
183
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
특수구문 >
강조 구문
중등
|
29. 다음 밑줄 친 부분을 어법에 맞게 고쳐 쓰시오.
Neither of the questions is not easy.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
명령문의 화법 전환
중등
|
30. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He told me not to move.
→ He said to me, " ( ) ( ) ."
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|