월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
동사의 분류
중등
|
1. 다음 ( ) 안에서 쓸 수 없는 것을 고르시오.
He (bought, gave, showed, had) me some oranges.
|
|
349
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
2. 다음 우리말을 영어로 가장 바르게 옮긴 것은?
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
고등
|
3. 다음 괄호 안에 어법상 괄호 안에 알맞은 말은?
Michael is so (sensitive/sensible/sensory) man that many people are given his advice.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 형태
중등
|
4. [주관식]주어진 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
As she lived in Japan when she was in high school, she speaks Japanese fluently.
⇒ ( ) in Japan when she was in high school, she speaks Japanese fluently.
|
|
13
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거
중등
|
5. 다음 보기와 의미가 같은 것을 고르시오.
보기 : As I don't have much money, I can't buy a new computer.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
6. 다음 빈칸에 들어갈 말이 순서대로 바르게 짝지어진 것을 고르시오.
Everything I said to him went in ( ) ear and out ( ) .
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
7. 다음 밑줄 친 부분을 바르게 고치시오.
A: Have you ever seen a lion?
B: Yes, I have seen it.
|
|
21
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
8. 밑줄 친 as fast as I can 과 바꿔 쓸 수 있는 것은?
Susan used the car today. She drove Joe to the bank this morning and then went to her mother's house. She is driving Joe back from work now.
Joe : Why are you driving so slowly?
Susan : I'm going as fast as I can. The speed limit is only 35, you know!
Joe : Forget about the speed limit, Nobody drives that slowly!
Susan : Well, I want to drive carefully. There's a lot of traffic accidents.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
9. 다음 대화에서 빈칸에 알맞은 말을 써 넣으시오.
A : ( ) helped you with your homework?
B : Ted did.
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
10. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
Shakespeare literally wrote (thousand/thousands) of books.
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
Wh- 의문문
중등
|
11. 밑줄 친 부분이 대답의 중심이 되도록 의문문을 만드시오.
My uncle gave me this book.
|
|
46
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
12. 다음 형용사의 비교급과 최상급을 쓰시오.
|
|
21
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
13. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Climate change presents crop production with prospects for both benefits and drawbacks, (A) some of them/some of which are described above. If we want to address and of them more (B) clear/clearly, we must first define the main interactions that link a chain of processes together: food is derived from crops and crops in turn grow in fields, which exist in farms, which are components of farming communities, which are sectors in nation states, and which ultimately take part in the international food trade system. Understanding the potential impacts of global environmental change on this sequence of interlocking elements (C) is/are a first step in modeling what will happen when any one of them is changed as a result of possible global warming.
|
|
8
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
14. 내용상 다음 글이 설명하는 곳으로 알맞은 것은?
This is the biggest and the most famous art museum in the world. It used to be a palace where the kings and queens of France once lived.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
진행형
중등
|
15. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 빈 곳을 채우시오.
We are going to play tennis this afternoon.
= We ( ) ( ) tennis this afternoon.
|
|
79
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
과거분사
중등
|
16. 다음 밑줄 친 부분이 서술용법인지, 한정용법인지를 구별하시오.
He sat surrounded by the children.
|
|
37
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 수
중등
|
17. 다음 빈 곳을 적당한 단어로 채우시오.
Please give me a ( ) of chalk?
|
|
38
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사 개요
중등
|
18. 우리말을 영어로 옮기시오.
|
|
36
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 It
중등
|
19. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
It was ( ) that 2-year-old boy can read well.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
수사
중등
|
20. 다음의 숫자를 영어로 바르게 쓴것은?
|
|
20
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
21. (A), (B), (C)의 각 네모 안에서 문맥에 맞는 낱말로 가장 적절한 것은?
The first experiments in television broadcasting began in France in the 1930s, but the French were slow to employ the new technology. There were several reasons for this (A)[hesitancy/consistency]. Radio absorbed the majority of state resources, and the French government was reluctant to shoulder the financial burden of developing national networks for television broadcasting. Television programming costs were too high, and program output correspondingly low. Poor (B)[distribution/description] combined with minimal offerings provided little incentive to purchase the new product. Further, television sets were priced beyond the means of a general public whose modest living standards, especially in the 1930s and 1940s, did not allow the acquisition of luxury goods. Ideological influences also factored in; elites in particular were (C)[optimistic/skeptical] of television, perceiving it as a messenger of mass culture and Americanization.
(A) (B) (C)
① hesitancy -- distribution -- optimistic
② hesitancy -- distribution -- skeptical
③ hesitancy -- description -- optimistic
④ consistency -- description -- optimistic
⑤ consistency -- distribution -- skeptical
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
일반 의문문
중등
|
22. 다음 의문문에 대한 답을 완성하시오.
Isn't she your sister?
→ Yes, ( ) ( ) .
|
|
14
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
23. 다음 문장이 몇 형식에 속하는지 쓰시오.
He teaches Math to me after school.
|
|
31
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 형태
중등
|
24. 두 문장이 일치하도록 빈칸을 채우시오.
Though he is very rich, he never helps the poor.
= ( ) very rich, he never helps the poor.
|
|
44
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
접속사 개요
중등
|
25. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
Be kind to old men, _______ you will be happy.
|
|
87
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
26. 글의 내용으로 보아 서점으로 나설 때의 필자의 감정으로 알맞은 것은?
One rainy night I saw another bookshop on my way home. At that time I was looking for an old book called English birds by Johnson. So when I saw this shop I went in. I was soon outside again without it.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
27. <보기>에 있는 동사중 알맞은 것을 골라 써 넣으시오.
<보기> talk, show, make, leave, tell, buy, lendCan you ( ) me your dictionary until tomorrow?
|
|
9
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
28. 다음 대화의 내용상 빈칸에 들어갈 수 없는 말은?
A : What's the matter, John? You look happy.
B : ( )
A : Good for you!
B : Thank you.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
29. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
While the fine art object is valued because it is unique, it is also valued because it can be reproduced for ( )______. For example, Van Gogh's paintings have been reproduced endlessly on posters, postcards, coffee mugs, and T-shirts. Ordinary consumers can own a copy of the highly valued originals. Therefore, the value of the original results not only from its uniqueness but from its being the source from which reproductions are made. The manufacturers who produce art reproductions and the consumers who purchase and display them give value to the work of art by making it available to many people as an item of popular culture.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
시제의 일치
고등
|
30. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
The first botanical garden in the United Kingdom (had been/was) established in London in 1890.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|