월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
동명사 >
동명사의 의미상 주어
중등
|
1. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
「내가 그렇게 하는것은 쉽다.」
= ( ) doing is so easy.
|
|
95
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사/부정사 목적어
중등
|
2. 다음 밑줄 친 동사의 형태를 바르게 고치시오.
She gave up jog every morning.
|
|
29
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
3. 다음 빈칸에 들어갈 말이 순서대로 바르게 짝지어진 것을 고르시오.
There are 35 students in our class. Some students like music. ( ) like movies. And ( ) like sports.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
4. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
In general, one's memories of any period necessarily weaken ①as one moves away from it. One is constantly learning new facts, and old ones have to drop out to ②make way for them. At twenty, I could have written the history of my school days with an accuracy which would be quite impossible now. But it can also happen that one's memories grow ③much sharper even after a long passage of time. This is ④because one is looking at the past with fresh eyes and can isolate and, as it were, notice facts which previously existed undifferentiated among a mass of others. There are things ⑤what in a sense I remembered, but which did not strike me as strange or interesting until quite recently.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
수동태 만드는 법
중등
|
5. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
You must do the homework at once.
= The homework must ( ) ( ) at once.
|
|
48
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
지시대명사
중등
|
6. 다음 밑줄 친 부분의 쓰임이 나머지와 다른 하나를 고르시오.
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
7. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
She entertained us with a lot of (①amused, ②amusing) stories.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
중등
|
8. 다음 두 문장의 뜻이 다른것은?
|
|
134
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 부사적 용법
중등
|
9. 아래 대화에서 어법상 잘못된 곳을 찾으시오.
A: I want ①to ask you something.
B: What is it? ②Give ③me ④an example ⑤answering your question.
①to ask ②Give ③me ④an example ⑤answering
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
독립 분사구문
고등
|
10. 다음중 옳은 것을 고르시오.
(①This agreed, ②Being agreed with this), we started to discuss the details of the plan.
|
|
13
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
부가 의문문
중등
|
11. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Jane:Let's take a walk, ( )
Miae:That's good idea.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 시제
중등
|
12. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He is proud of being rich.
= He is proud that he _____ rich.
|
|
239
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 부사적 용법
중등
|
13. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 않은 것은?
We get food from trees. We use wood from trees building our houses. We also make paper from trees.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사 개요
중등
|
14. 다음 문장에서 틀린 부분을 바르게 고치시오.
I think that English is easily.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
15. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
When he hears a siren, Ron Olshwanger, who lives in St. Louis, thinks immediately of his real passion, fire trucks. Ever since childhood, he ① has loved fire trucks, firehouses, and firefighters. In fact, he has spent years taking pictures of firefighters in action. No one ever expected anything to come of his hobby. One day, though, something did. He happened to be at ② fire. There, he saw a firefighter desperately trying to save the life of ③ a two-year-old girl. He captured the moment on film and, to his surprise, the St. Louis Post-Dispatch printed his photo. ④ to his even greater surprise, the picture won the Pulitzer Prize, the highest award in newspaper photography. He was thrilled. The money from his famous picture ⑤ is now being used to help the family of the little girl.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Shall/Should
중등
|
16. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
I will give you this pen if you like it.
= You ( ) have this pen if you like it.
|
|
38
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
17. 다음 대화의 빈 칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : ( ) ( ) my mother.
B : I'm glad to meet you. I'm Mike.
C : Glad to meet you, too.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 형태
중등
|
18. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 못한 것을 고르시오.
Mary ① hadn't ② seen her mother ③ for a long time. So ④ seen her mother again, she began ⑤ to cry.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
문장의 구성요소
고등
|
19. 다음 괄호 안에 어법상 옳은 것을 고르시오.
By skimming, you can make out the way the author (is presenting/presenting) the material.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
20. 다음 대화 중 자연스럽지 않은 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
21. 다음 문장의 빈칸에 알맞은 전치사를 쓰시오.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
접속사 개요
중등
|
22. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
Be kind to old men, ( ) you will be happy.
|
|
78
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
시간의 접속사
중등
|
23. 다음 중 밑줄 친 부분의 쓰임이 나머지 넷과 다른 것은?
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
24. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
At the time of the announcement (late July 2005), the new planet can be seen high in the morning sky ① a few hours before the sun comes up in the constellation Cetus. ② It can be seen using very high-end amateur equipment, but you need to know where to look. The best way to find precise coordinates (of this planet, or ③ any other body in the solar system) is with JPL's horizons system. Click on 'select target' and then enter '2003 UB313' under small bodies. The orbit of the new planet is even more eccentric than ④ Pluto. Pluto moves from 30 to 50 times the sun-earth distance over ⑤ its 250 year orbit, while the new planet moves from 38 to 97 times the sun-earth distance over ⑥ its 560 year orbit.
|
|
8
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
25. 주어진 문장의 밑줄 친 곳에 올 수 없는 것은?
|
|
63
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 용법
중등
|
26. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
He left my room without a word.
|
|
76
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
부가 의문문
중등
|
27. 다음 중 어법상 틀린 것을 고르시오.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
Be동사+to부정사
중등
|
28. 우리말과 뜻이 같도록 주어진 말을 이용하여 문장을 완성하시오.
그 행방불명된 아이는 아무 데서도 찾을 수가 없었다. (never, be found)
→ The missing child ( ) anywhere.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
선택의문문/간접의문문
중등
|
29. 다음의 단어를 어법에 맞게 배열하시오.
I know (he / born / was / where).
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
30. 괄호안의 동사를 알맞게 바꾸시오.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|