월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
1. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
He arrived at 10, but the examination had already started 30 minutes (①ago, ②before).
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
2. 다음의 대화의 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
Hee-Ju : Hi, Jack. ( ) ?
Jack : I'm fine. Thank you.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 Which
중등
|
3. 다음 중 어법상 잘못된 부분을 올바르게 고치시오
This is the house in that my father was born.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
4. 다음 문장에서 틀린 부분은?
It is hot in this room. Open a door, please.
|
|
27
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
고등
|
5. 다음 ( ) 안에 옳은 말을 고르시오.
She was running with her hair (waving / waved) in the wind.
|
|
16
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
6. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
She (①fell, ②shed) plentiful tears when her beloved dog was killed in an accident.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
7. 다음 ( ) 속의 단어 중에서 옳은 것을 고르시오.
I want some oranges. Give me these big ( one / ones ).
|
|
28
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
8. 다음 밑줄 친 부분과 바꿔 쓸 수 있는 말은?
The girl will make fun of me.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
9. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
The hurricane that hit New England on Sept. 21, 1938 was the region's worst so far this century. The storm killed at least 600 people and did at least $306 million in damage in 1938 dollars, (A) which/that would equal about $3.5 billion in today's dollars. Afterward, people talked about the "tidal wave" that swept away hundreds of beachfront homes. Oceanographers try to stay away from the term "tidal wave" because large waves have nothing to do with tides. Oceanographers and geologists use the Japanese word "tsunami" for (B) what we call/what we call it "tidal waves." These waves are caused by undersea earthquakes or landslides. What happened in the 1938 New England hurricane was storm surge. But, in this case, "tidal wave" in the general sense of something out of a horror movie seems (C) proper/properly.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
10. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오.
The ability to sympathize with others reflects the multiple nature of the human being, his potentialities for many more selves and kinds of experience than any one being could express. This may be one of the things that enable us to seek through literature an enlargement of our experience. Although we may see some characters as outside ourselves-that is, we may not identify with them completely-we are nevertheless able to enter into their behavior and their emotions. Thus, the youth may identify with the aged, one gender with the other, and a reader of a particular limited social background with members of a different class or a different period.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 형태
중등
|
11. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 분사를 이용하여 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
She smiled and shook hands with me.
→ ( ) , she shook hands with me.
|
|
15
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Will/Would
중등
|
12. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
I will not buy it.
= I am not ( ) buy it.
|
|
92
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
13. 다음 밑줄 친 부분과 바꿔 쓸 수 있는 것을 고르시오.
He lost his umbrella, so he wants to buy a new umbrella.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
14. 다음 짝지은 문장을 관계부사나 관계대명사를 사용하여 한 문장으로 연결하시오.
This is the room. + I found the letter in the room.
|
|
19
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
15. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
<보기> excited exciting surprised surprising terrified terrifyingA: I saw a very ① ( ) movie yesterday. It was fantastic!
B: What was it?
A: It was 'The Jurassic Park'. Did you see it?
B: Yes, but I didn't enjoy it very
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
16. 윗글의 빈칸에 알맞은 것은?
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
기타 조동사
중등
|
17. 괄호 속의 단어 중 옳은 것을 고르시오.
She's late. We'd better (cancel, to cancel, canceled) your lunch reservation.
|
|
39
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
시제의 일치
고등
|
18. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
The first botanical garden in the United Kingdom (had been/was) established in London in 1890.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
원급 비교
중등
|
19. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 것은?
A: How old is your sister?
B: She is 14 years old.
A: ( ) . I am 14 years old, too.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 수
중등
|
20. 다음 문장에서 틀린 부분은?
Does he have much moneys?
|
|
30
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
21. 다음 문장에서 틀린 부분을 찾아 바르게 고쳐 쓰시오.
He sends a letter for you.
|
|
37
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
22. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
A few weeks ago I was presented with a book which I was much interested in but I hadn't read. The book was The Diary of Anne Frank. I began reading it. While I was reading it, I was very moved by her frankness and keen observation. It is certain that she had the fortune to be born of a rich family. She ① must have been a born writer. Life in the small refuge ② cannot have been pleasant for a little girl. But she never lost hope. Keeping a journal ③ may have given her the will to live. Anne's short life ended in a concentration camp. How cruel war is! Was ④ need not have taken place. I ⑤ should read this book earlier.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
23. 대화를 듣고, 남자가 여자를 위해 할 일로 가장 적절한 것을 고르시오.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
최상급 비교
중등
|
24. 다음 문장에서 틀린 부분을 바르게 고치시오.
This is one of the longest river in the world.
|
|
28
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
중등
|
25. 빈칸에 들어갈 알맞은 의문사는?
A: Do you know ( ) wrote this letter?
B: No, I don't know who wrote this letter.
|
|
16
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
26. 다음 글에 나타나 있는 Mr. Kim의 심정을 가장 잘 표현한 것은?
Yesterday was Ch'us&
466;k, but Mr. Kim didn't have any place to visit, because he is from North Korea. So he went to Imjin-gak. There he bowed toward the north. What he wishes most is to see his family again.
* bow : 절하다
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
명사절을 이끄는 접속사
중등
|
27. 다음 중 밑줄 친 부분의 쓰임이 나머지 넷과 다른 것을 고르시오.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
28. 동사의 변화에 맞도록 빈 곳을 채우시오.
(원형-과거-과거분사-현재분사)die-died- ( ) - ( )
|
|
27
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
감탄문
중등
|
29. 다음 문장에서 틀린 부분 찾으시오.
What the pretty dolls she has!
|
|
23
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 용법
중등
|
30. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 빈 곳을 채우시오.
This book is not difficult.
= This is not ( ) .
|
|
26
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|