월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
조동사 >
Must/Have to
중등
|
1. 다음 빈칸에 must, 또는 must not 중 알맞을 말을 고르시오.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
선택의문문/간접의문문
중등
|
2. 다음 두 문장을 연결하여 간접의문문으로 만드시오.
A: Where does she live?
B: Do you think?
|
|
28
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Must/Have to
중등
|
3. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
A:May I swim in this river?
B:You ( ) do that. It is dangerous.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
4. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He may have been rich.= It is ( ) that he has been rich.
|
|
57
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
5. 주어진 문장의 밑줄 친 곳에 올 수 없는 것은?
|
|
63
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
원급 비교
중등
|
6. 다음 우리말을 영어로 가장 바르게 옮긴 것은?
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
시간의 접속사
중등
|
7. 다음 글의 빈칸 ⓐ와 ⓑ에 들어갈 말이 순서대로 바르게 짝지어진 것은?
We hum ⓐ we walk along the street and sing when we are happy. Some people sing ⓐ they work. Mothers sing to their babies. We have all been hearing music ever ⓑ we were born.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 용법
중등
|
8. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 못한 것을 고르시오.
A:You didn't make that tree house very well. The window's too small.
B:Yes, it is small but it isn't too small. It's enough big to see anything in the garden.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
주의해야 할 분사구문
고등
|
9. 밑줄 친 부분을 알맞게 고친 것을 고르시오.
Lying on the grass, stars were twinkling in the sky.
|
|
6
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
동사의 시제
중등
|
10. 괄호 안에 주어진 동사를 문맥에 맞게 변형시키시오.
I hope she (come) here next week.
|
|
15
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
과거완료
고등
|
11. 밑줄 친 부분을 고치시오.
Robert was going steady with Susan and was thinking of marrying her. He wanted to know what kinds of girls her sisters were, what her father was like, and how long did her mother die.
|
|
183
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 용법
중등
|
12. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
He left my room without a word.
|
|
76
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
13. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
He arrived at 10, but the examination had already started 30 minutes (①ago, ②before).
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
시제일치의 예외
고등
|
14. 우리말과 뜻이 같도록 주어진 말을 이용하여 문장을 완성하시오.
그녀는 매일 아침 8시에 출근한다고 말했다. (go to work)
She said that ( ) ( ) ( ) ( ) at eight every Morning.
|
|
8
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
15. 다음 글을 밑줄친 부분에 들어갈 전치사는?
She brushes her teeth ( ) she has dinner.
|
|
23
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
16. 다음 문장을 의문문으로 바르게 바꾼것은?
They have breakfast at seven-thirty. (의문문으로)
|
|
68
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사 개요
고등
|
17. 다음 두 문장을 관계부사나 관계대명사를 사용하여 한 문장으로 연결하시오.
The time was very late.
I arrived home at that time.
|
|
32
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
의문사+to부정사
중등
|
18. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
Please tell me what to do.
= Please tell me what ( ) ( ) do.
|
|
38
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
19. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
It is almost impossible to say who was the greatest stamp collector in history. (A) Score of/Scores of famous people have enjoyed the hobby. However, consideration must be given to Duchess Maria, who, if not the "greatest" collector, certainly spent the most money on her hobby. She began collecting in 1861, at the age of forty-nine. For almost twenty-six years she spent about $10,000 per week buying stamps! At the time of her death, she had 300 albums, each with 1,000 pages of stamps. Many of the stamps were rare and valuable, and (B) each pages of the albums were/each page of the albums was a French bond worth $200. The albums were left to the city of Genoa, and her son inherited the stamps. After World War I, the stamps were sold at auction-for $2,000,000-about (C) one sevenths/one seventh of her investment!
|
|
6
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
원형부정사
중등
|
20. 다음 문장의 틀린 부분을 고치시오.
I heard you to lock the door.
|
|
10
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
21. 다음 문장을 현재완료로 바꿔 쓰시오.
|
|
41
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
22. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
The performance (must be/must have been) canceled, for there was no one outside the theater.
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
Wh- 의문문
중등
|
23. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
A: ( ) .
B: He's a milkman.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
등위 접속사
중등
|
24. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
Tom says that he likes to play soccer and I like it, too.
= ( ) Tom and I like to play soccer.
|
|
21
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
25. 다음 괄호 안에 어법상 괄호 안에 알맞은 말은?
(A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Although people have spoken of the *contrition of the first atomic bombs, it is difficult to see how the Pacific War otherwise (A) could be concluded/could have been concluded. The explosion over Hiroshima caused fewer civilian casualties than the repeated B-29 bombings of Tokyo, and (B) had the war not ended/if the war didn't ended in August, those big bombers would have had to wipe out one city after another. Japan had enough military capability and at least 3 million troops. That's why the invasion of the Japanese home islands in the fall of 1945 meant an exceedingly bloody affair for both sides. And that would have been followed by a series of battles on Japanese soil, the effects of which even time could hardly have healed. Moreover, If Russia (C) could have been/were a full partner in these campaigns, the end result would have been partition of Japan, as happened to Germany.
*contrition:후회
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
26. RPC에 관한 다음 글의 내용과 일치하는 것은?
TheRPC, founded in 1996, describes itself as a progressive organization fighting for social change. It is a multiracial, multi-issue, international membership organization. Its mission is to move the nation and the world towards social, racial, and economic justice. It has its headquarters in Chicago, and major branches in Washington,D.C., New York, and Los Angeles. It has succeeded in registering hundreds of thousands of voters, helped elect many officials, mediated labor disputes, affected public policy in Haiti, and helped secure professional positions for minorities in a number of different fields. It also works on issues such as fair housing, gender equality, and environmental justice.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
27. <보기>에 있는 동사중 알맞은 것을 골라 써 넣으시오.
<보기> talk, show, make, leave, tell, buy, lend
Did you ( ) them your pictures?
|
|
22
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
선택의문문/간접의문문
중등
|
28. 다음 중 어법상 잘못된 것은?
|
|
9
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
29. 다음 우리말을 영어로 바르게 옮긴 것을 고르시오.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
30. <보기>에 있는 동사중 알맞은 것을 골라 써 넣으시오.
<보기> talk, show, make, leave, tell, buy, lendCan you ( ) me your dictionary until tomorrow?
|
|
9
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|