월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
1. 다음중 옳은 것을 고르시오.
It was important that money (①was, ②be) collected for the cause.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 부사적 용법
중등
|
2. 문장의 부정사의 용법을 말하시오.
He grew up to be a great doctor.
|
|
43
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
3. 다음 중 어법이 잘못된 것끼리 짝지은 것은?
I regret that I did not say something to him that I (A) should have said. If it had not been for men like him and my father and all the millions more who served, fought, and died in that great conflict, life for my grandchildren, my sons, and me (B) would have been so radically different now. I wish I (C) said, "Thank you," for his patriotism, his courage, and his service to this country and to the generations yet unborn that owe a debt of gratitude. Had it not been for men like this Navy veteran, the Japanese Empire (D) would have caused the sun to set on populations throughout Asia and the Pacific. The brutality and horrors inflicted on Bataan and in China (E) would have spread throughout that part of the world and certainly (E) would have landed in Hawaii and on the West Coast.
|
|
6
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문 개요
중등
|
4. 두 문장이 일치하도록 빈칸을 채우시오.
While she talked to his son, she was knitting.
= ( ) to his son, she was knitting.
|
|
51
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 수
중등
|
5. 다음 밑줄 친 단어를 ( )안의 지시대로 하여 문장을 바르게 바꾼 것은?
I saw a sheep in the mountain. (many로 하여)
|
|
27
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
평서문의 화법 전환
중등
|
6. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
She says to me, "You are a handsome boy."
→ She ( ) me that ( ) a handsome boy.
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
7. 다음중 옳은 것을 고르시오.
A whale is no (①more, ②better) a fish than a horse is.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
수의 일치
중등
|
8. 다음 밑줄 친 곳에 들어갈 말로 알맞은 것을 고르시오.
He as well as we ( ) a walk every morning.
|
|
20
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 It
중등
|
9. 다음 밑줄 친 부분을 바르게 고치시오.
Did he find his watch? Yes, he found one.
|
|
14
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
10. 다음 밑줄 친 부분을 바르게 고치시오.
A: Have you ever seen a lion?
B: Yes, I have seen it.
|
|
21
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
명령문
중등
|
11. 다음 문장의 부정문을 고르시오.
Let's go home before it gets dark.
|
|
47
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
추상명사
중등
|
12. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
There ( ) news in today's paper.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
13. 다음 대화 중 자연스럽지 않은 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
14. 다음 글을 밑줄친 부분의 의미는?
They have fun during the break.
|
|
30
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사의 역할과 종류
중등
|
15. 다음 ( ) 속에 적당한 관계대명사를 써넣으시오.
Who is the woman ( ) is standing at the gate?
|
|
45
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
5형식 문장
중등
|
16. 우리말을 영어로 옮길 때 빈칸에 알맞은 것은?
나는 새 외투를 맞추었다.
→ I had a new coat ( ) .
|
|
31
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 격
중등
|
17. ( )안에서 알맞은 것을 고르시오.
There are (girls', girl's) schools in this city.
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
18. 다음 ( )속에 적당한 관사를 써넣으시오.
( ) principal of our school is very tall.
|
|
27
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
주어와 동사의 일치
고등
|
19. 우리말과 뜻이 같도록 할 때, 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
내가 미국을 떠나온 지 5년이 되었다.
→ ( ) passed since I left the United States of America.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
일반 의문문
중등
|
20. 다음 의문문에 대한 답을 완성하시오.
Isn't she your sister?
→ Yes, ( ) ( ) .
|
|
14
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
21. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바른 것은?
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 Which
중등
|
22. 다음 짝지은 문장을 관계대명사를 사용하여 한 문장으로 연결하시오.
The book is interesting. + I bought it yesterday.
⇒ ( )
|
|
47
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
23. 다음 대화에서 밑줄 친 부분이 내용상 어색한 것은?
Insu : How have you been, Ann?
Ann : ⓐNot too bad. How about you, Insu?
Insu : Fine. ⓑWhat are you doing?
Ann : I want to open this bottle, but I can't. ⓒCan you?
Insu : ⓓCertainly I can, Give it to me.
Ann : Oh, come on. Try it.
Insu : Okay. I'll try it. Oh, I did it.
Ann : Thanks a lot.
Insu : ⓔDon't mention it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사의 역할과 종류
중등
|
24. 다음 문장에서 밑줄친 부분을 바르게 고치시오.
Do you know the way in that he made the box?
|
|
23
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
25. 다음 문장에서 목적어는 몇개인가?
He told us an interesting story yesterday.
|
|
39
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Can/Could
중등
|
26. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸을 채우시오.
He could not drive a car.
= He ( ) ( ) to drive a car.
|
|
6
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
27. 글의 내용으로 보아 서점으로 나설 때의 필자의 감정으로 알맞은 것은?
One rainy night I saw another bookshop on my way home. At that time I was looking for an old book called English birds by Johnson. So when I saw this shop I went in. I was soon outside again without it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
28. 다음 문장이 몇 형식에 속하는가를 말하시오.
She made her daughter a dress.
|
|
39
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
29. 다음 중 가장 어색한 대화는?
①A : You look angry. What's wrong?
B : Someone read my diary. Was it you?
②A : What's your favorite subject?
B : English and math.
③A : What color do you want?
B : Green one with a lock.
④A : Which one do you want to buy?
B : I think it's a very nice diary.
⑤A : Do you keep a diary in English?
B : No, I don't. It's difficult for me.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
30. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
He arrived at 10, but the examination had already started 30 minutes (①ago, ②before).
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|