월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
1. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
The hurricane that hit New England on Sept. 21, 1938 was the region's worst so far this century. The storm killed at least 600 people and did at least $306 million in damage in 1938 dollars, (A) which/that would equal about $3.5 billion in today's dollars. Afterward, people talked about the "tidal wave" that swept away hundreds of beachfront homes. Oceanographers try to stay away from the term "tidal wave" because large waves have nothing to do with tides. Oceanographers and geologists use the Japanese word "tsunami" for (B) what we call/what we call it "tidal waves." These waves are caused by undersea earthquakes or landslides. What happened in the 1938 New England hurricane was storm surge. But, in this case, "tidal wave" in the general sense of something out of a horror movie seems (C) proper/properly.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
중등
|
2. 빈칸에 들어갈 알맞은 의문사는?
A: Do you know ( ) wrote this letter?
B: No, I don't know who wrote this letter.
|
|
16
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
3. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
Her eyes were filled ( ) tears.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
4. 다음 문장에서 틀린 부분을 찾아 바르게 고쳐 쓰시오.
He sends a letter for you.
|
|
36
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Can/Could
중등
|
5. 다음 밑줄 친 부분 중 나머지 넷과 쓰임이 다른 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
6. 다음중 옳은 것을 고르시오.
She tried to ( ) in English.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
선택의문문/간접의문문
중등
|
7. 다음 중 어법상 잘못된 것은?
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
시제의 일치
중등
|
8. 다음 문장의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Mom ( ) a cake at that time.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
9. 다음 괄호 안에 어법상 괄호 안에 알맞은 말은?
If Korea had made more houses for the poor in 2005, the housing problems wouldn't (have been/be) so serious right now.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
10. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He talked over the matter with his friends.
= He ( ) the matter with his friends.
|
|
67
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
Be 동사
중등
|
11. 빈칸에 차례로 알맞은 것은?
He is ( ) Australia.
Don't be late ( ) school.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
주의해야 할 관계대명사
중등
|
12. 다음 밑줄 친 부분 중 생략할 수 없는 것은?
① He's an actor whom a lot of people like.
② He likes the other people who work in his office.
③ I like the cheesecake which mom made for me.
④ She spoke to the man who was standing next to her.
⑤ I bought a watch which was made in Switzerland.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
13. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
|
|
54
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
14. 다음 대화의 빈칸에 알맞지 않은 것을 고르시오.
A:It was very nice of you to help me.
B: ( )
A:I shall never forget what you did for me.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
재귀대명사
중등
|
15. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
She couldn't do it without anyone's help.
= She couldn't do it ( ) ( ) .
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
I wish+가정법
중등
|
16. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
We wish we ( ) trees in the garden of our house.
|
|
96
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
17. 다음 중 어법이 잘못된 것끼리 짝지은 것은?
I regret that I did not say something to him that I (A) should have said. If it had not been for men like him and my father and all the millions more who served, fought, and died in that great conflict, life for my grandchildren, my sons, and me (B) would have been so radically different now. I wish I (C) said, "Thank you," for his patriotism, his courage, and his service to this country and to the generations yet unborn that owe a debt of gratitude. Had it not been for men like this Navy veteran, the Japanese Empire (D) would have caused the sun to set on populations throughout Asia and the Pacific. The brutality and horrors inflicted on Bataan and in China (E) would have spread throughout that part of the world and certainly (E) would have landed in Hawaii and on the West Coast.
|
|
6
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 구성 >
구
중등
|
18. 다음 밑줄 친 구(句)의 종류와 역할을 말하시오.
He got up early in the morning to catch the first train.
|
|
28
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
19. <보기>에 있는 동사중 알맞은 것을 골라 써 넣으시오.
<보기> talk, show, make, leave, tell, buy, lend
Did you ( ) them your pictures?
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
문의 구성요소와 5형식 개요
중등
|
20. 다음 문장이 몇 형식에 속하는가를 말하시오.
I met Miss Kim at the station the day before yesterday.
|
|
38
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
21. 다음 문장을 현재완료로 바꿔 쓰시오.
|
|
41
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
22. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
He is known ( ) a doctor.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
23. 다음중 옳은 것을 고르시오.
We learned at school that Shakespeare (①was, ②had been) born in 1564.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
1형식 문장
중등
|
24. 다음 문장이 몇 형식에 속하는지 쓰시오.
There are four lions in the zoo.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 수
중등
|
25. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
|
|
69
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Shall/Should
중등
|
26. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
One day I found ①my three-year-old son with the telephone,, which he quickly hung up when he saw me. "What were you doing?" I asked him. He said that he ②had called Aunt Tara. "You don't even know her number," I said. "Yes,
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
27. 다음중 옳은 것을 고르시오.
(①Seeing, ②For) we have no money, we can't but it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
부정관사
중등
|
28. 다음 문장에서 틀린 부분은?
Don't write a letter in a red ink.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
최상급 비교
중등
|
29. 다음 빈 칸에 알맞은 것을 고르시오.
He was ( ) actor in his country.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 명사적 용법
중등
|
30. 주어진 문장과 밑줄 친 부분의 쓰임이 같은 것은?
My dream is to become a soccer player.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|