월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
문장의 구성 >
절
중등
|
1. 다음 글 중 절(節)의 종류는?
Though he is poor, he likes to help other people.
|
|
28
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
2. 대화를 듣고, 여자가 지불할 총액을 고르시오.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 Which
중등
|
3. 다음 중 어법상 잘못된 부분을 올바르게 고치시오
This is the house in he lives.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
4. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
What is the most prevalent and perhaps most important prefix of our times? The answer should be multi, which means ‘more than one.' Our modern jobs are increasingly requiring multi-tasking. Our communities are getting multi-cultural. Our entertainment is multi-media. While detailed knowledge of a single area once guaranteed success, today the top rewards go to those who can operate with equal confidence in different realms. Let us call these people boundary crossers. They develop expertise in multiple areas, they speak different languages, and they ( ) . They live multi-lives because that is more interesting and, nowadays, more effective.
*prefix: 접두사
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Shall/Should
중등
|
5. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
One day I found ①my three-year-old son with the telephone,, which he quickly hung up when he saw me. "What were you doing?" I asked him. He said that he ②had called Aunt Tara. "You don't even know her number," I said. "Yes,
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
6. 대화를 듣고, 남자의 마지막 말에 대한 여자의 응답으로 가장 적절한 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
7. 주어진 문장의 밑줄 친 부분과 역할이 같은 것은?
|
|
32
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
8. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
She was married ( ) a rich man.
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
9. 다음 ( )속의 단어 중 맞는 것을 고르시오.
A: Is this ( you / your / yours ) desk?
B: Yes, it's ( your, yours, my, mine ).
|
|
44
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
Wh- 의문문
중등
|
10. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
( ) is your shool, this or that?
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
11. 괄호안의 동사를 알맞게 바꾸시오.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
과거완료
중등
|
12. 다음 현재완료의 용법을 말하시오.
My father has gone to New York.
|
|
62
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
수동태 만드는 법
중등
|
13. 다음 어법상 자연스럽지 못한 것은?
|
|
41
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
14. 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은? [1점]
If you are worrying about money when you are away, your enjoyment will suffer. Plan your budget in advance to give yourself time to research the costs fully. If you cannot get confirmed prices, get as many estimates as you can. Note the best price and the worst price and budget in between the two. Ideally, the budgeted figures will work out just about right. If they don't, you will have to use your emergency fund to cover basic expenses such as food, transport, and accommodation, and there will be less money available for an unexpected situation that necessitates a sudden change of plan. So, be sure to make your budget realistic, so that you can be confident that you will be able to pay for all aspects of the trip.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Can/Could
중등
|
15. 다음 밑줄 친 부분 중 나머지 넷과 쓰임이 다른 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 의미상 주어
중등
|
16. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
「내가 그렇게 하는것은 쉽다.」
= ( ) doing is so easy.
|
|
95
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
17. 다음 글의 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오.
One of the main principles I follow when I draw outside is ( )( )___. I try to stay away from houses or barns that have unusual angles of the roof, or objects that look incorrect in size, perspective, or design. If the subject is confusing when you look at it, it will be more confusing when you attempt to draw it. I know a beautiful barn where the corners are not at right angles. No matter how many times I have drawn it, the perspective does not look right. If I were to make an accurate drawing of this barn and put it in a show, I'm sure I would get all kinds of criticism for my poor perspective. I would not be there to tell my critics that the barn is actually constructed this way. So, I stay away from subjects that do not look right to me.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
동사 개요
고등
|
18. 다음 문장이 몇 형식 문장입니까?
The weather turned colder.
|
|
28
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사/부정사 목적어
중등
|
19. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
If you don't mind, ( ) alone.
|
|
76
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
20. 다음 우리말과 같은 뜻이 되도록 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
나는 300년 전에 지어진 오래된 성을 방문했다.
=I visited an old castle ( ) about 300 years ago.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사 개요
중등
|
21. 다음 문장에서 틀린 부분을 바르게 고치시오.
This is the house which he lives.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
22. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것을 고르시오.
The ability to sympathize with others reflects the multiple nature of the human being, his potentialities for many more selves and kinds of experience than any one being could express. This may be one of the things that enable us to seek through literature an enlargement of our experience. Although we may see some characters as outside ourselves-that is, we may not identify with them completely-we are nevertheless able to enter into their behavior and their emotions. Thus, the youth may identify with the aged, one gender with the other, and a reader of a particular limited social background with members of a different class or a different period.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사의 형용사적 용법
중등
|
23. 우리말과 뜻이 같도록 주어진 말을 알맞게 배열하시오.
도서관에서 공부를 하고 있는 학생들은 진지하다. (studying, the students, the library, in)
→ ( ) ( ) ( ) in the library are serious.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
24. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Can you imagine (A) what/how it feels like to find a valuable gem? Louise Darby of Idaho knows exactly how it feels. And, with her help, hundreds of other people do, too. For with Darby's help, they have found gems among rocks that most of s would never (B) look at/look twice. She is a tour guide and gemologist, a person who studies waluable gems, such as diamonds or emeralds. Now retired, she spends her summers looking for gems. She conducts whole groups of people on gem-hunting expeditions. She teaches them to recognize different kinds of rocks, and she also helps them to dig in a special place called Emerald Creek. "Anyone who digs with me at Emerald Creek," she says, "should take home a star garnet." So far, everyone who has accompanied her (C) found/has found at least one of the lovely raspberry-colored stones.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
25. 다음 밑줄 친 부분의 의미가 나머지와 다른 것을 고르시오.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
26. 다음 밑줄 친 부분과 바꿔 쓸 수 있는 것을 고르시오.
He lost his umbrella, so he wants to buy a new umbrella.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
27. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : Let's clean the room.
B : No, ( ) ( ) .
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
28. 밑줄 친 He[he]가 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?
Flying over rural Kansas in an airplane one fall evening was a delightful experience for passenger Walt Morris. ①He watched the twinkling farmhouse lights below. Suddenly, the peace of the evening was broken when the plane's landing lights started flashing on and off. 'What's happening?' ②he wondered as he gripped the armrests. As the pilot was about to make an announcement, ③he thought, 'This is it. He's going to tell us we've got a major problem.' Instead, ④he told the passengers, 'In case you're worried about the flashing lights outside the plane, I'm sending a signal to my kids.' ⑤He was relieved to hear the continued announcement: 'They're at home over on that hill to the left, and they just sent me a Morse code message saying, 'Good night, Dad.'
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사 개요
중등
|
29. 다음 두 문장의 뜻이 같아지도록 @ 속을 채우시오.
You should be kind to old people.
= You should be kind to ( ) old.
|
|
29
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
일반 의문문
중등
|
30. 다음 의문문에 대한 답을 완성하시오.
Isn't she your sister?
→ Yes, ( ) ( ) .
|
|
14
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|