월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
5형식 문장
중등
|
1. 다음 중 옳은 문장을 고르시오.
|
|
39
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
2. 다음 글의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
In July huge white clouds promised rain. Clouds came and went day after day but no rain fell. People began to worry. They were always careful not to ( ) any water.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
3. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : Let's clean the room.
B : No, ( ) ( ) .
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 용법
중등
|
4. 다음 우리말을 영어로 가장 바르게 옮긴 것은?
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
5. 다음 ( ) 속에 적당한 의문대명사를 써넣으시오.
( ) do you go to school with? I go to school with Tom, my friend.
|
|
27
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
6. 다음 대화의 빈 칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : What is that?
B : ( ) ( ) a computer.
|
|
22
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
7. 다음 문장에서 틀린 부분을 찾아 고쳐 쓰시오.
Sleeping in the tent last night, I don't feel good now.
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
레벨테스트 >
중학
중등
|
8. 밑줄 친 부분의 발음이 나머지 세 개와 다른 것을 고르시오.
|
|
13
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
9. 다음 우리말에 유의하여 밑줄 친 부분을 바르게 고쳐 쓰시오.
나는 너무 피곤했기 때문에 밤에 잠을 잘 수가 없었다.
I couldn’t sleep in night because I was very tired.
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
10. 다음 형용사의 최상급을 쓰시오.
|
|
12
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
11. 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은? [1점]
It is my great pleasure to inform you that your sons and daughters have completed all the academic requirements over the last three years of study at Hutt High School. We feel as if the day they entered our school were yesterday, and now they will proudly receive their graduation certificates. Not unlike many successful graduates in our long history, your children will go out into the world, and successfully participate in the fields of politics, economics, culture, and education. The graduation ceremony will be held next Friday in Hutt High School's Assembly Hall. On behalf of the school, I would like to extend our invitation to you and your family. I look forward to meeting you there.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
12. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
A tsunami is (A) quite a long/quite long a ocean wave that is generated by a sudden displacement of the sea floor. The term is derived from a Japanese word meaning 'harbor wave." Tsunamis are sometimes referred to as *seismic sea waves because submarine and near-coast earthquakes are their primary cause. They are also popularly called 'tidalwaves,' but this is a wrong term. That's because tsunamis have nothing to do with tides. Tsunamis can occur with (B) little/few or no warning bringing death and massive destruction to coastal communities. Tsunamis are known to have many times (C) as a great/as great a power as nuclear weapons.
*seismic:지진의
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
수동태 개요
중등
|
13. 다음 중 어법상 올바른 것을 고르시오.
|
|
14
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
고등
|
14. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
There are three types of conversations we have with others:the first one is monologues, another technical dialogues, and ① the other dialogues. Monologues are self-centered conversations in which ② another people are treated as objects. When we engage in monologues, we do not see ③ others as unique people or take their needs into consideration. Likewise, even if we are communicating with someone, we focus on ourselves and do not take ④ the other person into consideration. Often when we engage in monologues we are being conversational narcissists. Conversational narcissism is "the way conversationalists turn the topics of ordinary conversations to themselves without sustained interest in ⑤ others' topics".
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
15. 위 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
16. 다음 괄호 안에 어법상 괄호 안에 알맞은 말은?
(A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Although people have spoken of the *contrition of the first atomic bombs, it is difficult to see how the Pacific War otherwise (A) could be concluded/could have been concluded. The explosion over Hiroshima caused fewer civilian casualties than the repeated B-29 bombings of Tokyo, and (B) had the war not ended/if the war didn't ended in August, those big bombers would have had to wipe out one city after another. Japan had enough military capability and at least 3 million troops. That's why the invasion of the Japanese home islands in the fall of 1945 meant an exceedingly bloody affair for both sides. And that would have been followed by a series of battles on Japanese soil, the effects of which even time could hardly have healed. Moreover, If Russia (C) could have been/were a full partner in these campaigns, the end result would have been partition of Japan, as happened to Germany.
*contrition:후회
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 What
중등
|
17. 다음 중 어법상 잘못된 부분을 올바르게 고치시오
She is clever, and what is worse, very beautiful.
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
18. 다음 문장들의 문형을 쓰시오.
English has become my favorite subject.
|
|
26
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
동사의 시제
중등
|
19. 괄호 안에 주어진 동사를 문맥에 맞도록 변형시키시오.
Tom (be) sick since last week.
|
|
14
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
20. 대화를 듣고, 남자의 마지막 말에 대한 여자의 응답으로 가장 적절한 것을 고르시오.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
목적/결과/양태의 접속사
중등
|
21. 다음 우리말을 영어로 가장 바르게 옮긴 것은?
|
|
10
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
22. 다음 ( )속에 적당한 관사를 써넣으시오.
( ) principal of our school is very tall.
|
|
27
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
23. 위 글의 밑줄 친 'could-be'eyes의 의미로 가장 적절한 것은?
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
24. 다음 우리말을 영어로 바르게 옮긴 것을 고르시오.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
재귀대명사
중등
|
25. 다음 중 어법상 바르지 않은 것은?
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
물질명사
중등
|
26. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
She gave him ( ) blue glass to look through.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거완료
중등
|
27. 다음 두 문장을 하나로 연결할 때 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
Bill fell down the stairs. He hurt his left foot.
→ If he ( ) ( ) ( ) ( ) the stairs, he would not have hurt his left foot.
|
|
24
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부사 >
주의해야 할 부사
중등
|
28. 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
He met his girl friend on his way ( ) .
|
|
27
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
일반동사
중등
|
29. 다음에서 틀린 부분을 찿아 바르게 고치시오.
|
|
42
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사의 수
중등
|
30. 다음 중 바르게 쓰인 문장은?
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|