월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
1. 다음 형용사의 최상급을 쓰시오.
|
|
12
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
2. 다음중 옳은 것을 고르시오.
He sat there with his legs (①crossed, ②crossing).
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사 개요
고등
|
3. 다음 두 문장을 관계부사나 관계대명사를 사용하여 한 문장으로 연결하시오.
The time was very late.
I arrived home at that time.
|
|
32
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사 개요
중등
|
4. 다음 우리말을 관계부사를 이용하여 영작하시오.
너는 그를 역에서 만났던 날을 기억하고 있느냐 ?
|
|
17
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료 진행형
중등
|
5. 우리말과 같은 의미가 되도록 주어진 단어를 바르게 배열하시오.
I (book, reading, the, been, had) when he came.)
(그가 왔을 때 나는 죽 그 책을 읽고 있던 참이었다.)
|
|
21
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 종류
중등
|
6. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
The girl has a ( ) books in her hand.
|
|
76
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
재귀대명사
중등
|
7. 다음 중 어법상 바르지 않은 것은?
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
8. 밑줄 친 ⓐ와 ⓑ를 알맞은 형태로 고쳐 쓰시오.
The soccer game was very ⓐexcite.
I'm ⓑinterest in Korean history.
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
고등
|
9. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
There are three types of conversations we have with others:the first one is monologues, another technical dialogues, and ① the other dialogues. Monologues are self-centered conversations in which ② another people are treated as objects. When we engage in monologues, we do not see ③ others as unique people or take their needs into consideration. Likewise, even if we are communicating with someone, we focus on ourselves and do not take ④ the other person into consideration. Often when we engage in monologues we are being conversational narcissists. Conversational narcissism is "the way conversationalists turn the topics of ordinary conversations to themselves without sustained interest in ⑤ others' topics".
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
1형식 문장
중등
|
10. 다음 문장이 몇 형식에 속하는가를 말하시오.
Last year I went to the sea with my friends.
|
|
43
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부사 >
부사 개요
중등
|
11. 짝지어진 두 문장의 의미가 같도록 빈칸을 채우시오.
They work hard.
= They are ( ) ( ) .
|
|
23
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
12. 다음 우리말에 유의하여 밑줄 친 부분을 바르게 고쳐 쓰시오.
나는 너무 피곤했기 때문에 밤에 잠을 잘 수가 없었다.
I couldn’t sleep in night because I was very tired.
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
13. 다음 형용사의 비교급과 최상급을 쓰시오.
|
|
21
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
14. 다음 대화에서 밑줄 친 부분이 내용상 어색한 것은?
Insu : How have you been, Ann?
Ann : ⓐNot too bad. How about you, Insu?
Insu : Fine. ⓑWhat are you doing?
Ann : I want to open this bottle, but I can't. ⓒCan you?
Insu : ⓓCertainly I can, Give it to me.
Ann : Oh, come on. Try it.
Insu : Okay. I'll try it. Oh, I did it.
Ann : Thanks a lot.
Insu : ⓔDon't mention it.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 관용적 표현
중등
|
15. ( ) 안에서 알맞은 말을 고르시오.
I was busy (prepare) for my presentation in class.
|
|
24
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
16. 다음 밑줄 친 부분과 바꿔 쓸 수 있는 말은?
The girl will make fun of me.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
17. 다음 글을 밑줄친 부분의 의미는?
They have fun during the break.
|
|
30
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
중등
|
18. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
The dog didn't have any food yesterday.
= The dog had ( ) ( ) eat yesterday
|
|
35
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
일반동사
중등
|
19. 다음 의문문에 대한 대답을 완성하시오.
Does Sarah like rainy days?
No, ( ) ( ) .
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사
고등
|
20. 다음 괄호 안에 어법상 옳은 것을 고르시오.
Look at the (falling/fallen) leaves on the ground.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Need/Dare/Ought to
중등
|
21. 다음 문장에서 틀린 부분은?
I know it, but I dare not to say it to him.
|
|
10
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Must/Have to
중등
|
22. 다음 빈칸에 must, 또는 must not 중 알맞을 말을 고르시오.
|
|
2
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
23. 다음 문장에서 틀린 부분은?
He sends a letter for you.
|
|
67
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
24. ( ) 안에서 알맞은 말을 고르시오.
My birthday is (on, in) January.
|
|
4
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
특수구문 >
특수구문 개요
중등
|
25. 다음 보기의 did 와 쓰임이 같은 것은?
<보기> Only once did I see him.
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 용법
중등
|
26. 다음 우리말을 영어로 가장 바르게 옮긴 것은?
|
|
5
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
27. 어법이 잘못된 것끼리 짝지은 것은?
Increases in energy use and travel, and changes in diet (A) reflect other changes in social development. Since 1970 infant mortality in developing countries (B) dropped by 40 percent, and life expectancy at birth has been extended in most instances by five to ten years. Exceptions include Afghanistan and Russia, formerly a "second world" country, where the reported life expectancy for men dropped by a full eight years between 1970 and 1994. Adult literacy (C) has increased substantially, especially in low income, less-developed countries, although educational attainment remains poor. Access to safe drinking water in developing countries (D) has grown at double the rate of population. In absolute numbers, well over a billion people still (E) has lacked access to safe water supplies in 1992.
|
|
3
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
28. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것을 고르시오.
Processing a TV message is much more like the all-at-once processing of the ear than the linear processing of the eye reading a printed page. According to McLuhan, television is fundamentally an acoustic medium. To make this point clear, he invited people to try a simple experiment. First, turn the sound down on the TV set for one minute during your favorite program. Now, for another minute, adjust the TV set so that you can hear the sound but you can't see any picture. Which condition was more frustrating? Which condition gave you less information? McLuhan believed that people who tried this little exercise would invariably report more frustration in the condition where the picture was visible but the sound was inaudible.
|
|
7
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
시간의 접속사
중등
|
29. 다음 괄호 안에 알맞은 것을 고르시오.
( ) he was watching TV, he heard a strange sound.
|
|
1
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사
중등
|
30. 주어진 단어를 사용하여 다음을 영작하시오.
(분사를 이용) 그는 여행을 준비하느라 바쁘다. (busy, prepare, trip)
|
|
38
|
|
문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|